Thursday, October 30, 2008

Buku: Sejarah Pemikiran 1



Sejarah Pemikiran 1(Sumber Ilmu, Perbandingan Ideologi, Dan Orde Baru Dunia)

Book Name:
Sejarah Pemikiran 1 (Sumber Ilmu, Perbandingan Ideologi, Dan Orde Baru Dunia

Author: Dr. Sulaiman Nordin BSc ((A.N.U), PhD (Aberd.), BIS (Ummul Qura))

Publisher: Perniagaan Jahabersa

Price:
RM60 (Hard Cover)
RM45 (Soft Cover)


Weight: 1000 gram

Description:

Dr. Sulaiman Nordin merupakan bekas Pengarah Jabatan Alam Sekitar Negeri Selangor dan juga bekas pensyarah Universiti Pertanian Malaysia (UPM) dan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Bangi. Beliau adalah penulis buku Sejarah Pemikiran Sains Barat Moden dan Percanggahannya dengan Islam, Gerakan Antarabangsa dan Keselamatan Negara, Muzik Rock dan Nilai Moralnya, dan penulis bersama Teori Evolusi Darwin - Suatu Andaian atau Ideologi, juga penyunting buku “Akidah Ahlus Sunnah wal-Jama’ah”.

Testimoni,

“Buku ini adalah sesungguhnya adalah buku yang istimewa kerana penulisnya mempunyai latar belakang pendidikan yang sememangnya unik. Tidak ramai penulis berpeluang menimba ilmu pengetahuan di peringkat ijazah daripada dua sistem yang berbeza seperti beliau, iaitu mendapat ijazah pengajian tinggi dalam bidang sains di Australia dan United Kingdom di samping kemudiannya ijazah Islam dari Ummul Qura, Makkatul Mukarramah.” (Prof Dr. Abdul Latif Samian, Pengarah Pusat Pengajian Umum, UKM)

“Buku ini boleh dimanfaatkan oleh semua lapisan masyarakat. Ia membincangkan secara kritis pemikiran-pemikiran kontemporari seperti komunis, kapitalis, hak asasi manusia, sebab-sebab peperangan dunia, sains politik, dan sains ekonomi.” (Sohibus Samahah al-Ustaz Wan Zahidi Wan Teh, Mufti Wilayah Persekutuan)

“Dr. Sulaiman telah menjelaskan dari sudut bagaimana sistem sosialisme (komunisme) merupakan serampang dua mata atau seperti talam dua muka. Beliau mengutarakan pendapat ramai pengkaji para ilmuan Barat sendiri berkenaan adanya kumpulan sulit “Illuminiti” di belakang tabir kedua sistem politik tersebut. Buku ini menjelaskan siapa dan hala tuju agenda mereka.” (Prof. Madya Dr. Mohammad Agus Yusoff, Ketua Program Sains Politik, Pusat Pengajian Sejarah, Politik, dan Strategi Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan, UKM)

Total Pages: 499 pages

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian atau layari http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.

No comments: